Sağlık

Duygusal Detoks Yapalım

Ulusal olarak çok zor günlerden geçtiğimiz bu süreçte ruh ve ruh sağlığımızı korumak ve olabildiğince stabil kalabilmek için sizler için hazırladığım bu Duygusal Detoks uygulamasını kolayca yaparak kalbinizde bir nebze rahatlama yaratabilirsiniz. Farkındalıkla boğazınıza takılan kelimeleri ses ve yazı ile ifade etmek tahmin ettiğinizden çok daha fazla işe yarayacaktır.

Acı verici deneyimler, hayatımızın bir parçası onları sindirmeden reddettiğinde veya bastırarak halının altına süpürmeyi seçtiğinde toksinlere dönüşür.

Bize bu duyguları aktif olarak salıvermenin yolları öğretilmediğinden, çoğumuz yaşamlarımızı duygusal acı, travma ve hayal kırıklığıyla yaşamaya devam ediyoruz. Bu eski yaraların yarattığı duyguları yüzeye çıkmasın diye bastırdığımız sürece gerçek benliğimiz olan neşe ve canlılığı yaşamamız mümkün değil.

Kabul etsen de etmesen de bu gerçeği asla değiştirmeyecek:

Kendi duygularımızın sorumluluğunu almak çok güçlendirici, çok özgürleştirici, çok dönüştürücü bir seçimdir.

O halde daha sağlıklı olmak için duygusal saflığa giden yedi adımı uygulamaya başlayalım. Bunlar sırasıyla,

1. Duygularınızın sorumluluğunu alın

2. Duyguyu tanımlayın

3. Duygunun vücudunuz üzerindeki etkisini gözlemleyin

4. Duyguyu yazarak kendinizle konuşun

5. Duyguyu bir ritüelle serbest bırakın

6. Bu duyguyu uygun bir izleyici kitlesiyle paylaşın

7. Bu duygudan kurtuluşunuzu kutlayarak gençleşin

Tabii ki her zaman olduğu gibi önce niyet ediyoruz. Bizi bu bağlayıcı duygulardan kurtarmanın ilk adımı elbette yeniden niyet etmektir.

Şimdi, Duygusal Detoks protokolüne başlamadan önce niyetlerimizi yapalım:

“Tüm bedenlerimde duygusal olarak dengeli olmayı seçiyorum.”

Veya niyetinizi şöyle yapabilirsiniz;

‘Korkularıma ve endişelerime rağmen tüm bedenimdeki duygusal yüklerden kurtulmayı ve daha hafif olmayı seçiyorum.’

Hazırlık

1. Lütfen rahat bir şekilde oturun ve gözlerinizi nazikçe kapatın. Farkındalığınızın vücudunuza kaymasına izin verin ve dikkatinizi şu anda vücudunuzda bulunan herhangi bir rastgele duygu, niyet veya duyguya getirin.

2. Şimdi dikkatinizi yavaşça karın ve kalp bölgenize getirin ve dikkatinizi oraya odaklayın. Diyafram kasınızı etkili bir şekilde çalıştırarak burnunuzdan birkaç derin nefes alın ve inen ve inen karın bölgenizde hissedebileceğiniz rastgele bir his fark edin.

3. Şimdi, yakın zamanda sizi üzen ve üzen bir olayı hatırlamanıza izin verin. Bu işvereninizle bir tartışma, trafikte bir sınır savaşı, kaba bir kişiye maruz kalma, anneniz ya da çocuğunuzla bir çatışma vb. olabilir. Ayrıca, özellikle son iki hafta içinde yaşadığınız nispeten önemsiz bir keder veya hayal kırıklığı da olabilir.

4. Üzerinde çalışmak istediğiniz olaya karar verdikten sonra aşağıdaki 7 saflık adımını takip etmeye başlayın.

Duygusal saflığa giden yedi adım

Şimdi 7 adımda Duygusal Detoks’u tek tek ve uygulamalı yaparak ruhsal toksinlerimizden nasıl kurtulacağımızı deneyimleyelim.

1. Duygularınızın sorumluluğunu alın: Bu olay sırasında meydana gelen rastgele bir duyguyu yeniden yaşamak için kendinize izin verin ve bu duyguyu bulduğunuzda, onun size ait olduğunu kabul edin. Bunun sorumluluğunu üstlenin, olayın gerçekleştiği andaki koşullar ve diğerinin davranışı ne olursa olsun, bu duyguların yalnızca sizin içinizde ortaya çıktığını kabul edin.

Ve şimdi kişisel duygusal tepkilerinizin sorumluluğunu almak için kendinize bir kelime verin. Koşullar ne olursa olsun, kendi duygularınızın oluşumundan yalnızca sizin sorumlu olduğunuzu kabul ederek, bunu içsel olarak kabul edin.

2. Duyguyu Tanımlayın: Bu duyguyu şimdi en net ve net olacak şekilde tanımlayın: Öfke, üzüntü, üzüntü, kıskançlık, kızgınlık, rahatsızlık… Ve tarif ettiğiniz duyguyu bir kağıda yazın.

3. Duygunun vücudunuz üzerindeki etkisini gözlemleyin:Şimdi burnunuzdan derin bir nefes alarak farkındalığınızı bedeninize geri getirin.

Tanımladığınız bu duyguyu nerede hissediyorsunuz?

kalbinde?

karnında mı

boynunda?

beline mi

arkanda?

Veya başka bir yerde?

Bu duygunun vücudunuzun hangi bölgesinde olduğunu belirlediğinizde, duygularınızı gözlemlerken bu bölgeye doğru derin nefes almaya başlayın. Dikkatinizi sadece bu duygusal yüke, taşıdığınız duygusal toksine, onu serbest bırakma niyetiyle çevirmek niyetiyle, aldığınız her nefeste her şeyin vücudunuzu terk ettiğini ve yok olmaya başladığını fark edin.

4. Kendi kendinize yazarak duygu hakkında konuşun: Konuşmadan, nazikçe gözlerinizi açın ve bu olay sırasında neler hissettiğinizi yazmaya başlayın. Tüm duygularınızı yazılı olarak ifade edin ve bu ifadede kendinizi sınırlamayın. Yazdıklarınız sizin mahremiyetinizdir ve sadece sizin okumanız içindir… Duygularınızı tam olarak anlatan ve ileten kelimeleri seçin. Aklınıza buna benzer durum ve olaylar gelirse onları da yazın.

5. Duyguyu bir ritüel ile serbest bırakın: Daha fazla konuşmadan kalk. Bu duyguyu vücudunuzdan atmak için bir egzersiz yapacağız.

1. Egzersiz: Burnunuzdan derin bir nefes alırken, kollarınızı üst-gerçek başınızın üzerine doğru uzatın. Gerçeğe doğru kollarınızı indirirken nefes vermeye başlayın ve aynı zamanda ağzınızdan güçlü bir ‘Haaa’ sesi çıkararak nefesinizi tamamen boşaltın.

Alıştırma 2: Yere oturun ve önünüze kalın bir yastık koyun. Burun deliklerinizden derin bir nefes alın ve nefes verirken, aynı anda ağzınızdan yüksek sesle “Haaaa” sesini çıkarmaya devam ederken, iki elinizle yastığa tüm gücünüzle yumruk atın. Çığlık atarken yastığa yumruk atmaya devam et, nefesin kesilene kadar “Haaa” sesi çıkar.

Bu iki egzersiz teklifinden birini seçin ve her seferinde yalnızca birini yapın. Seçtiğiniz egzersizi arka arkaya 7-8 kez yapın ve üzerinde çalıştığınız toksik duygunun bunu yaparken serbest kaldığını fark edin ve ona veda edin. Bunu yaparken gözlerinizi de kapatabilirsiniz. Bu ritüel ile vücudunuzun arınmasına ve arınmasına izin verin.

6. Bu duyguyu uygun bir izleyici kitlesiyle paylaşın

Şimdi kendine bir arkadaş bul ve yüz yüze otur. Bu süreçteki deneyiminizi arkadaşınızla en açık şekilde, hiçbir şey saklamadan paylaşın. Ve daha önce incelenmemiş bu olay ve duygu su yüzüne çıktığında fiziksel ve duygusal olarak nelerin farkına vardığınızı bize anlatın.

Arkadaşınız da bu duygusal detoks protokolünü aynı şekilde kullanmışsa, bu süreçte duygularınızı, niyetlerinizi ve genel farkındalığınızı sırayla birbirinizle paylaşın.

Bunu paylaşabileceğin bir arkadaş bulamıyorsan o zaman karşındaki odada bir nesneyi eline alarak ya da duvarın önüne oturarak karşında biri varmış gibi bir şeyler paylaşabilir ve anlatabilirsin. .

7. Bu duygudan kurtuluşunuzu kutlayarak gençleşin!

Şimdi tekrar gözlerinizi kapatın ve vücudunuzdaki hafifliğin tadını çıkarın. Birikmiş duygusal acınızı cesurca yüzeye çıkarmanın ve serbest bırakmanın bir sonucu olarak, resen sevgi verme ve alma yeteneğiniz otomatik olarak arttı.

Şimdi kalbinizi gözünüzde canlandırın ve onun altın rengi, sıcak, iyileştirici sevgiyle dolup taştığını gözünüzde canlandırın. Ve bu iyileştirici gücün kalbinizden taşarak bulunduğunuz yerdeki herkese, tüm sevdiklerinize, tüm depremzedelere, tüm arkadaşlarınıza, hayatınızda sizin için bir bedel ifade eden herkese ve hatta birlikte olduğunuz bireye ulaştığını hayal edin. özgür bıraktığınız bu duygu varken olay… Aşkın bu yüksek gücü ve şifanın akmasıyla tepeden tırnağa yıkandığınızı hayal edin…

Mekanınızdaki herkesin, arkadaş grubunuzun ve ailenizin sevgisi kalbinize dolsun ve bu sevgi ile beslenerek yenilenmenizi, canlanmanızı ve gençleşmenizi sağlasın.

Şimdi yavaşça gözlerinizi açın ve farkındalığınızı yavaşça içinde bulunduğunuz odaya getirin.

Eşiniz, çocuğunuz, anneniz, müdürünüz, işvereniniz, en yakın arkadaşınız, öğretmeniniz vs. birine tepki gösterdiğinizi fark ettiğiniz her an bu yöntemi uygulayabilirsiniz.

Duygusal tepkilerimizi geçmişimizden kalan çözülmemiş bahisleri iyileştirmek için bir fırsat olarak görmeye başlarsak, duygularımız için başkalarını suçlamayı otomatik olarak bırakırız.

Sonuç olarak, kendimizi daha güçlü ve daha canlı hissediyoruz.

Bu uygulamayı benimle adım adım yapmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz:

YouTubeInstagramFacebookTwitter

haber-adakli.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu